FOIRES AUX QUESTIONS

  • Tot wanneer zijn de inschrijvingen open?

Je kunt je online inschrijven tot 8 Maart 2024, of op de dag zelf, afhankelijk van beschikbaarheid.


  • Heb ik een medische verklaring of atletieklicentie nodig om deel te nemen?

Nee, je hoeft geen medisch bewijs of een fotokopie van je atletieklicentie te overleggen om deel te nemen aan de race. 


  • Ik ben minderjarig, kan ik me inschrijven?

Ja, je kunt je vanaf 16 jaar inschrijven met toestemming van je ouders.

Registratiegegevens


  • Wat zijn de registratiekosten?

Ce qui est compris dans votre inscription : 1 dossard avec puce de chronométrage ; votre chrono dans le classement final ; la magnifique médaille finisher des 20K ; 4 ravitaillements de course complets + 1 ravitaillement d’arrivée ; 1 consigne pour votre sac.

Option : Lors de votre inscription en ligne, vous pouvez commander pour 20€ le t-shirt officiel de l’évènement en édition limitée (ne sera pas vendu sur place).


  • Waar en wanneer kan ik mijn nummer ophalen?

Du 26 février 2024 au 6 mars 2024.

La récupération des dossards se fera dans l'un des magasin TraKKs suivants : Uccle ; Etterbeek ; Jambes ; Gosselies ; Roccourt.

Aucun changement de magasin est possible après l'inscription, veillez à être bien attentif lors de votre inscription.


Attention : La récupération des dossards dans les magasins TraKks sera possible pour les athlètes ayant validée leurs inscription au plus tard le 16 février 2024.


Op zaterdag 9 maart 2024 van 10u tot 18u en op zondag tot 9u30 wordt een inzamelpunt ingericht in de Abdij van Maredsous: Rue de Maredsous 11, B 5537 Denée.

Meer info


  • Wat gebeurt er als ik mijn nummer kwijtraak?

Als je je nummer verliest, is het niet mogelijk om het te vervangen. Zorg ervoor dat je het op een veilige plaats opbergt zodra je het terug hebt.


  • Ik heb me geregistreerd maar geen betaallink ontvangen, hoe kan ik betalen?

Je moet naar de registratiepagina gaan en klikken op het winkelmandje rechtsboven in je scherm. Daar vind je instructies over hoe je kunt betalen.


  • Ik ben verantwoordelijk voor een club, een bedrijf of zelfs een groep vrienden. Is het mogelijk om me als groep te registreren?

Ja, groepsregistraties zijn direct beschikbaar op het registratieformulier voor elke groep van minstens 10 lopers. Voor meer informatie of specifieke vragen over dit onderwerp kunt u een e-mail sturen naarinfo@maredsous-dinant.be. Het zal snel worden afgehandeld.


  • Je souhaite vérifier si je suis bien inscrits et connaitre mon box de départ ?   

Tu peux vérifier ces informations via la liste des inscrits consultable sur ChronoRace. START LIST 2024

  • Kan ik mijn registratie annuleren?

L’inscription peut être annulée et remboursée uniquement si vous avez souscrit au pack annulation, pour un supplément de 5€ à régler au moment de l'inscription. 

Le pack annulation permet d'être intégralement remboursé sur les frais d'inscription (hors frais administratifs) pour toute annulation jusqu'au 1er mars 2024.


  • Kan ik mijn inschrijving overdragen aan een andere loper?

Oui il est possible de transférer votre dossard à une autre personne avant le 15 février 2024 à minuit en tenant compte du process suivant :

1. Rendez-vous sur ChronoRace.
2. Cliquez sur le bouton "Mes données" dans votre espace coureur.
3. Encodez vos nouvelles informations.


Attention : Des frais de transfert de 5€ seront appliqués pour effectuer ce transfert.

De plus, si le transfert à lieu après le 15 février 2024, le prénom imprimé sur le dossard ne pourra pas être modifié.
Cependant pour le retrait du dossard, il est obligatoire que la modification soit faite sur ChronoRace.


  • Kan ik mijn inschrijving uitstellen tot volgend jaar?

Nee, de registratie kan niet worden overgedragen naar een volgend jaar.

Registratiegegevens

Raadpleeg voor meer informatie over annuleringen, wijzigingen en overboekingen de Gebruiks- en verkoopvoorwaarden.


  • Kan ik mijn "doeltijd" wijzigen?

Ja, als je denkt dat je te optimistisch of pessimistisch was toen je je inschreef, kun je ons laten weten of je je doeltijd wilt veranderen door een e-mail te sturen naarinfo@maredsous-dinant.be.

Houd er rekening mee dat je "doeltijd" bepaalt aan welke reeks je wordt toegewezen.

  • Le tracé est axé route ou sentier ?

Le parcours se déroulera uniquement sur des portions goudronné. 


  • Kunnen we de deelnemers lijst bekijken?

De lijst met deelnemers zal online beschikbaar zijn zodra deze klaar is.


  • Hoe moet ik hydrateren en eten tijdens de race?

Langs de route zijn verfrissingspunten beschikbaar. Je kunt je eigen gels, repen en drankjes meenemen als je dat wilt.

Deskundig advies: probeer je producten uit tijdens je trainingen, niet op de dag van de wedstrijd!

Info over verfrissingen


  • Zullen er pacemakers zijn?

Ja, er zijn pacemakers/pace bunnies. Ze zijn gemakkelijk te herkennen en geven het tempo aan dat je moet volgen om een precieze tijd te halen over de 20 km.

Race-informatie


  • Wat is de tijdslimiet voor het voltooien van de 20 km?

De tijdslimiet is 3u30.

Lees meer


  • Hoe kan ik een deelnemer live volgen?

Je vrienden en familie kunnen je tijdens de wedstrijd volgen op de ChronoRace website (LiveTracking).

LiveTracking


  • Zijn er toiletten op de baan?

Er zijn toiletten beschikbaar bij de start, bij alle bevoorradingsposten en in het finishdorp.


  • Zijn er douches beschikbaar?

Nee.


  • Une consigne pour mes affaires est-elle disponible ?

De tassen van de lopers worden van Maredsous (net na de start) naar Dinant gebracht. Als loper kun je je persoonlijke bezittingen of schone kleren meenemen naar de start en ze na de wedstrijd weer ophalen bij de finish. Maximaal zakvolume: 40L.


  • Kan ik een hoofdtelefoon dragen tijdens de race?

Oui, le choix vous appartient. Cependant pour des raisons de sécurité, les participants doivent être attentifs à leur environnement et capables d'entendre les véhicules d'urgence médicale afin de permettre à l'équipe de secours de circuler librement.


  • Is er medisch personeel op de cursus?

Natuurlijk! Tijdens de hele race is er een EHBO-team aanwezig. Er zal ook een medische post worden opgezet in de buurt van de finishlijn.


  • Waar kan ik foto's van de race vinden?

Er worden regelmatig foto's geplaatst op onze Facebook- en Instagrampagina's.

Je kunt je foto's ook ophalen (afhankelijk van wat er wordt aangeboden of betaald) op deSportograf.


  • Puis-je courir avec mon animal de compagnie ?

Non, pour des raisons de sécurités il ne sera pas autorisé de courir avec un animal de compagnie.


  • Est-ce qu'il est possible de réaliser le parcours en marchant ?

La barrière horaire pour effectuer le parcours est de 3h30, ce qui représente une moyenne de 5,5 km/h
Si votre rythme est supérieur à 5,5 km/h en marchant, dans ce cas oui vous pouvez tout à fait réaliser l'épreuve.

  • Hoe kom ik bij de startlijn?

2 options :


1. Pack Co-voiturage (24€)

- 1 place de parking à l'Abbaye de Maredsous
- 3 billets navette d'après course
- 3 bières Maredsous offerte à l'Abbaye de Maredsous

Des navettes au départ de Dinant (place Albert 1er) pourront vous amener à l'Abbaye de Maredsous. 

Horaires des navettes d'après courses : 12h30 - 13h - 13h30 - 14h.


2. Pack Solo Dinant : (8€)

- 1 billet navette départ course
Horaires des navettes départ course : de 8h à 8h30
Nous vous conseillons d'arriver 30min avant le départ des navettes pour être sur de ne pas les rater.


  • Wie mag er mee met de pendel?

Les navettes sont exclusivement réservées aux coureurs qui ont réservé leur place de navette. 
Vous pouvez réserver votre place dans l'onglet "Infos pratiques - Transports & Hébergement"

Attention, la navette est une option en complément de l'inscription.

Supporters moeten op eigen gelegenheid reizen.


  • Kunnen we spullen achterlaten op de pendel?

Nee, de bussen maken verschillende ritten om de lopers naar de startlijn te brengen of ze na de race terug te brengen. Zorg ervoor dat je niets in de bus achterlaat.

Ben je nog geen lid van deze "fire" team? Vul dan het formulier in op de pagina Vrijwilliger worden en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Als je de leiding hebt over een club, een jeugdbeweging of een groep die geïnteresseerd is om zich bij ons aan te sluiten, aarzel dan niet om rechtstreeks contact op te nemen met onze vrijwilligersmanager, Perrine (perrine@s-t-p.be).

Allereerst wil ik jullie hartelijk danken voor de tijd en hulp die jullie ons geven. We zijn zo gelukkig en dankbaar dat we kunnen rekenen op mensen zoals jullie!